12 Kasım 2019 Salı

Oz:Kansaslı Dorothy - Adam Fawer

Kitabın aslını okuyun, herşey Oz büyücüsü kitabının aynısı. Belki farklı olarak biraz daha modernize edilmiş, hologramlar, dijital koridorlar, kontrol sistemleri ve biraz da kendince espiriler.

Böyle bir kitap neden yazılır gerçekten çok merak ettim. Yazarın konu bulamauıp sadece Türkiye'de yayınlanan bu kitabı yazma sebebi tamamen ticari olmalı. Türkiye standartlarına göre başarı elde etmiş önceki iki kitabının adını kullanarak yayınlanmış. Yazarın diğer kitapları Olasılıksız ve Empati'dir.

Üşenmedim bu kitabı bitirdikten sonra kitabın aslını okudum, yani, orjinal kitabın adı Oz Büyücüsü, yazarı Lyman Frank Baum.

Kitabın konusu bire bir aynı, Dorothy 12 yaşında ölüyor ve başka bir evrene geçiyor. Burası aslında bir masal alemi. Cadılar tarafında yönetiliyor, emir komuta zinciri etkin. Zaman kaybetmeyin, bu kitabı okumayın.


Aşağıdaki tanıtım bülteni www.dr.com.tr den alınmıştır.

Dorothy ilk defa öldüğünde on iki yaşındaydı.
En azından bana söylediği buydu.
Delirdiğini düşünmüştüm ama şimdi ona inandığım için esas deli ben miyim diye merak ediyorum.
Öyleysem bunların hiçbirinin önemi yok demektir.
Ama değilsem…
Eh, o zaman dünya benim düşündüğüm gibi bir şey değil demektir.
Üstelik tek bir dünya yok.

Kafanız karıştıysa canınız sıkılmasın. Benimki de karışmıştı.
Okuyun, anlayacaksınız. Sonra karar verirsiniz:
Ben mi delirdim yoksa siz mi?

Hortum seni sürükledi.
Şimdi hikâyeye baştan başlayacaksın.

Aklını, kalbini, duyularını karıştıracak bir dünyayla karşı karşıyasın.
Bu diyarda gündüzler karanlık turuncu, güneş siyah, geceler bembeyaz.
Büyünün yerini bilim aldı.
Hatırladığın herkes, her şey artık çok daha güzel, korkunç, acımasız.

Yeniden keşfetmeye hazırlan: OZ'u ya da kendini!
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 384

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: April Yayıncılık
Sayfa Sayısı : 384
İlk Baskı Yılı : 2016
Dil : Türkçe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder