20 Kasım 2014 Perşembe

Bay Düdük - Aziz Nesin

 
           Aziz Nesin’in kısa hikayelerden oluşan bir başka kitabı. Hikayelerin hepsi çok güzel. İlk baskısı 1958 yılında yapılmış, benim okuduğum 15. baskısıydı. Hikayelerden çıkardığım temel sonuç ;
Daha 50-60 yıl öncesinden, karaktersiz, ikiyüzlü, düzenbaz bir toplum olma yolunda emin adımlarla günümüze geleceğimiz belliymiş. Neyse her toplum hak ettiği gibi yaşar.
 
 
 
 
 
Aşağıdaki kısım D&R tanıtım bülteninden alıntıdır.
 
 
Maçtan çıktık. Musa, fır fır öttürüp bize yol açıyor.
Düzlüğe çıkınca,
-Arabaya binelim dedi.

Binelim binmesine, ama nasıl bineceğiz? Ben diyeyim
beşyüz kişi, siz deyin bin kişi, araba, otobüs bekliyor.
Bir boş araba geldi mi, yüz kişi birden koşuyor.

-Bize iki günde sıra gelmez.
Musa,
-Sen dur! Dedi.

Önümüzden bir taksi gerçekten, cebinden düdüğü çıkarıp
fıır fıır öttürdü. Düdüğü öttürmesine, hızla giden taksi
döndü, geldi önümüzde durdu. Biz taksiye bindik. İşin
şaşılacak yanı, boş arabaya saldırmadı. Arabada,
-Ulan Musa, yoksa sen trafik müdürü mü oldun? Dedim.
Parmağını dudağına götürüp "sus" işareti yaptı.
Nişantaşıda taksiden indik. Musa cüzdana davrandı.
Şoför:
-Ayağını öpeyim, para istemez kurban olayım... Para
almadı.
-Şoför tanıdık mı? Dedim.
- Yoo..dedi.
-Ulan Musa, yoksa sen polis müdürü mü oldun?



Sayfa Sayısı: 136

Baskı Yılı: 2005


Dili: Türkçe
Yayınevi: Nesin Yayınevi
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder