19 Mayıs 2020 Salı

Metro 2033 - Dmitry Glukhovsky

Kitabın, oyunu ve filmi yapılmış, Nükleer bir savaştan sonra insanların metroda yaşamak zorunda kalması anlatılıyor. Kitabı okurken amaçsızca Moskova metrosunda dolaşan Artyom'un başından geçen olaylar anlatıyor gibi geliyor. Fakat finali çok başarılı. Moskova'yı gezmeden önce metro hatlarını ve özellikle bazı istasyonları araştırmıştım, gidip gördükten sonra da büyülenmiştim. Bildiğim, Kızıl Meydan'a çok yakın olan metro istasyonları, kitapta detaylı olarak anlatılıyor. Her ne kadar kitapta çok bahsedilmese de, birçok istasyon adeta müze gibi ve büyüleci bir atmosfere sahip. Zaten Moskova büyüleyici bir kent. Kitabı önermem, zor okudum, bütün seriyi okumayı planlamıştım ama vazgeçtim. 

Aşağıdaki tanıtım bülteni ve kitap fotoğrafı www.dr.com.tr sitesinden alınmıştır.


Yıl 2033... Nükleer savaş sonrası enkaz haline gelen dünyada insan soyu neredeyse tükenmiş, radyasyon yüzünden kentler yaşanamaz halde... Hayatta kalan birkaç bin kişi yeraltına, dünyanın en büyük nükleer sığınağı olan Moskova Metrosu'na sığınıyor. Burası insanoğlunun son kalesi.

Yeraltındakiler için en büyük tehlike Karadelililer. İstasyonlar mini devletlere bölünmüş. İdealler, dinler, temiz su gibi nedenlerle bir araya gelmiş halklar. Duygular yerini içgüdülere bırakmış. Tek bir amaç var: Ne pahasına olursa olsun hayatta kalmak.

Genç Artyom'a, yaklaşmakta olan karanlık tehlikeye karsı halkı uyarmak için Metro'nun kalbi, "Polis" istasyonuna gitme görevi verilir. Metro'nun kaderi belki de tüm insanlığın kaderi Artyom'un elindedir artık...
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 600

Baskı Yılı: 2015


Dili: Türkçe
Yayınevi: Panama Yayıncılık

İlk Baskı Yılı : 2015

Dil : Türkçe


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder