19 Eylül 2021 Pazar

Bir Borsa Spekülatörünün Anıları - Edvin Lefevre

 Anlatılan olaylar 100 yıldan fazla zaman öncede Amerika’da geçiyor ve dijital çağ olmadığı için emirler manuel işletiliyor. Aslında arbitraj yaparak kazanma yöntemlerini anlatıyor. Fakat büyük riskler alıyor, genç olması nedeniyle olsa gerek. Belli bir süre sonra olgunlaşıyor, dikkat çekmeden işlem yapmayı öğreniyor. Benim gibi uzun yıllardır borsayla uğraşıyorsanız, kitapta anlatılan hikayeleri mutlaka duymuş daha doğrusu benzerlerini yaşamışsınızdır.

Kitabı okurken yaşadığım şansızlıkları düşündüm.

1-İşlem yaptığım aracı kurum iflas etti.(Birikim Menkul Değerler)

2-Yatırım yaptığım hisse senedi tahtası kapandı. (Demirbank, Sabah Yayıncılık)

3-Gün sonunda dağıtımı yapılan hisse senetleri fiyatı aldığım fiyatın üzerindeydi, itiraz ettim ama olumsuz yanıt aldım. Örnek alım yaptığım tutar hisse başına 11,10 Lirayken gün sonunda dağıtım 11,22 Liradan yapıldı. (Pamukbank Yatırım)

4-Sadece iki ay kullandığım Ata Yatırım bir yıllık hesap işletim ücreti kesmişti.

5-Çok yakın arkadaşım aylarca YKGYO hissenin reklamını yapıp ben bütün paramla aldığım gün hepsini sattı. 

6-KRDMA hissesini %10 karla satıp, ertesi günden itibaren 8 kez tavan yapmasını izlemiştim.

7-Teknik analiz yaparak alım satım yaptığım dönemde neden ben stop loss olduktan sonra kağıt yükselişe geçiyor diye merak ederdim. Eğer stop olmazsam ise düşmeye devam ediyordu. Aslında Temel analiz yapmak ve bist 30 da devlet kağıtları harici kalan 10-12 kağıt ile oynamak gerektiğini öğrenmiştim. 


Çok vaktiniz varsa okunacak bir kitap. 



Aşağıdaki tanıtım bülteni www.scalakitapci.com sitesinden alınmıştır.




Stok Kodu
:
9786057424440
Boyut
:
16.00x24.00
Sayfa Sayısı
:
296
Basım Yeri
:
İstanbul
Basım Tarihi
:
Haziran 2021
Çeviren
:
Şehnaz Tahir
Kapak Türü
:
Ciltsiz
Kağıt Türü
:
Kitap Kağıdı
Dili
:
Türkçe
Orijinal Adı
:
Reminiscences of a Stock Operator


Bir Borsa Spekülatörünün Anıları " Çağımızın en iyi otuz borsacısıyla görüşmeler sırasında hepsine sorduğum ortak bazı sorular oldu. Bu sorulardan biri şuydu: Özellikle yararlı bulduğunuz ve borsacı adaylarına önerebileceğiniz kitaplar varmı? Bu soruya aldığım yanıt: Bugüne değin yazılmış en saygın finans kitaplarından biri."

-Jack D. Schwager Borsa Sihirbazları'nın Yazarı

" Bir Borsa Spekülatörünün Anıları ilk kez yetmiş yıl önce basılmış olsa da sürü psikolojisi ve borsada zamanlama konularındaki saptamaları geçen yaz döviz piyasalarında yaşanan çılgınlığı açıklayacak kadar güncel."

-Worth Dergisi

"Yatırım konusunda bugüne kadar yazılan en eğlenceli kitap."

- The Seattle Times

" Bugüne kadar okuduğum en iyi kitap. Yanımda çalışanlara vermek üzere elimde her zaman birkaç nüsha bulundururum."

- Martin Zweig

"Bu kitabı ilk kez yirmi yıl önce okumuştum. O zamandan beri defalarca yeniden okudum ama hala en sevdiğim kitaplardan biri. "

- Kenneth L. Fisher Forbes




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder