31 Aralık 2022 Cumartesi

Gör Beni - Azra Kohen

Uzun sürede okuyabildim. Bazı konularda çok fazla detaya girmiş, aslında hikaye çok uzun değil ama Fred öyle şeyler anlatıyor öyle uzun açıklamalar yapıyor ki. Fazla romantik, fazla milliyetçi fakat yakında filmi rahatlıkla çekilebilecek bir konu. Fi , Pi ya da Çi gibi değil ama güzel. Ülkü , çok farklı ve sağlam bir karakter ama duygularına yenik düşmesi çok enteresan bir durum. Üstelik zıt kutupların birbirini çektiğini ispat ediyor. Saltanatı savunanlarla hiçbir konuda anlaşmak mümkün değil ama kitap bu konuda çok ılımlı bir yaklaşıma sahip. 


Aşağıdaki tanıtım bülteni ve fotoğraf www.dr.com.tr sitesinden alınmıştır.



Gör Beni-İki Devrin Hikayesi Kitap Açıklaması

Bedenimin içindeki canı gör, sadece etimi değil.

Gözlerimin içindeki hayatı gör, sadece bakışımı değil.

Hissettiklerimi gör, sadece tepkilerimi değil.

Beni gör.

Derinliğimden boğulmadan,

Sorularımda kaybolmadan,

Korkularında yok olmadan,

Gör beni.

Bir fısıltıya koydum kendimi.

Kalbine soruyorum yerimi:

Başarabilir misin beni görmeyi?

Cesaretin yeter mi?

Topla cesaretini ve gör beni.

Birileri bizden fırtına bekliyor, onlara gökkuşağı vermeye hazır mısınız?

 

(Tanıtım Bülteninden)

 



  


1 yorum:

  1. Gör Beni, Türk yazar Akilah Azra Kohen tarafından yazılmış bir roman. [1], [2], [3]

    Kitabın konusu 1930'lu yılların Türkiyesi olarak tanımlanmıştır. Cumhuriyetin kadınlarının güçlerini ele alır, savaşı İstanbul'da yaşayan insanların hikayesini anlatır. Kitapta öne çıkan karakterler arasında Ülkü, Dudu ve İlmiye gibi karakterler bulunmaktadır. Kitapta yazar "Doğru daima doğrudur, ta ki birileri onun yanlış olduğunu kanıtlayana kadar ve tarih doğru sanılan yanlışlarla doludur" der.

    Gör Beni, Azra Kohen'in yazdığı diğer kitaplardan biri olarak kabul edilmektedir. Kitabın konusu Türkiye tarihini ele alır ve okuyucunun tarihteki benzerlikleri görme imkanı sunar. #ChatGPT

    YanıtlaSil